תחום המדעים בחטיבה

כיתות מדעיות בחטיבה

קטר המושך את התלמידים במעלה “שביל המצוינות”

תכנית הנותנת מענה ואתגר לקבוצות תלמידים מצטיינים בתחומי המדעים מכתה ז-ט.

מטפחת מנהיגות חינוכית**מפתחת למידת חקר**מגבירה מוטיבציה **מחזקת את ביטחונו העצמי של התלמיד לחתירה למצוינות ולהתקדמות לרמות לימודיות גבוהות**מפתחת קשרי חיברות

**מושכת את כלל התלמידים במעלה “שביל המצוינות”

 

חטיבת  יונתן מחנכת לאיכות ולמצוינות בכל התחומים עם דגש מיוחד בתחום המדעים.

“למידה אינה משהו שקורה ללומדים,אלא משהו שקורה על ידי הלומדים”(צימרמן)

“למידה משמעותית” מדגישה את יסודות החקר,הביקורת,היזמות,השיתופיות והיצירתיות ובכך היא עושה את הדעת הנלמדת לפורייה יותר.(נ.אלוני)

עולמם הקסום של תלמידי הכתה המדעית בא לידי ביטוי ב“למידה משמעותית” של חקר, ניסויי וגילוי, עבודת צוות, בנגיעה בנושאים מרתקים ורלוונטיים לעולמם.

אנו חושפים את עולם המדע באמצעות תוכנית לימודים ייחודית,הרצאות,ערבי הורים וסיורים מרתקים במכון וייצמן, אוני ת”א, שדות ים, מדעטק, טכניון ועוד.

לסיורים תרומה רבה בהעמקת הלמידה ובשיפור ההישגים בתחום התוכן המדעי. סביבת הלמידה החוץ כיתתית עשירה בגירויים והלמידה בה מבוססת על סקרנות ומוטיבציה פנימית. לסיור משמעות בשיפור מיומנויות חברתיות, שינוי בעמדות ובאמונות, שיפור הדימוי העצמי.

אנו מכשירים אותם להיות מדעני המחר, בעידן שבו המדע והטכנולוגיה בתאוצה מתמדת ולהם נתח נרחב מחיי היומיום של כל אחד מאיתנו.

מכשירים אותם להתמודד עם אתגרי העתיד, על מנת שיוכלו לחיות ולתרום לחברה בה הם חיים.

אנו רואים חשיבות עליונה בחשיפתכם לסוגיות מדעיות טכנולוגיות,להצגת  היופי וחשיבות המדע והטכנולוגיה על מנת לעודד אותם לבחור מגמות אלו בהמשך לימודיהם.

שיאה של תוכנית הלימודים בא לידי ביטוי בסיום מסע הלמידה בכתה ט’ ב”ערב הצדעה ללימודי המדעים”.

בערב זה מציגים התלמידים בפני הוריהם והקהילה את תוצאות  עבודות החקר שכתבו לצד פוסטרים מדעיים.בסיום הכנס מחולקות  תעודות לבוגרי ולמצטייני הכיתה מדעית.

כיצד מגייסים קבוצת תלמידים איכותית במהלך לימודים אינטנסיביים ללמוד מדעים מוגברים?….

המתכון הוא:

תלמידים  סקרנים, איכותיים, חדורי מוטיבציה.

מורים מעולים,חדשניים,סקרנים,לומדים,חוקרים…

תוכנית לימודים אקטואלית,רלוונטית המזמנת “דילמות חקר”…

לצפייה בכל הכנסים המדעיים לחץ כאן